Winkelmand

Mercedes A 005 446 37 10 / A 000 270 27 00 / A 246 370 17 01

Gepubliceerd door ATR Transmissies, op 31 juli 2020

Tegenwoordig komen we steeds vaker elektronische klachten tegen. Helaas is het vinden van de oorzaak niet altijd gemakkelijk. In dit nieuwsbericht zullen zien een voorbeeld van een defecte computer die de gekste klachten veroorzaakt. Let wel op dat computer klachten niet altijd gelijk zijn aan de beschrijving die wij hieronder weer geven! Herkent u een van de omschreven klachten, neem dan gerust contact met ons op.

Merk: Mercedes
Type: Diverse modellen
Transmissie: 724.0 ( 7G-DCT)
ECU nummer: A 005 446 37 10 / A 000 270 27 00
EHS nummer: A 246 370 17 01

Foutcodes (OEM):

  • 056016 The power supply of circuit 87 has undervoltage.
  • 06A900 Output 4 for the reference voltage of the sensors has a malfunction.
  • 060A04 The monitoring function in the control unit has a malfunction. There is an internal fault.
  • 07B501 The locking solenoid for the park pawl has an electrical fault. There is a general electrical fault.
  • 274501 Rpm sensor 2 has an electrical fault. There is a general electrical fault.
  • 074501 Pressure regulating valve 1 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 077501 Pressure regulating valve 2 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 079501 Pressure regulating valve 3 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 271301 Pressure regulating valve 4 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 076001 Solenoid valve 3 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 280701 Pressure regulating valve 7 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 281601 Pressure regulating valve 8 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 281F01 Pressure regulating valve 9 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • 282801 Pressure regulating valve 10 has a malfunction. There is a general electrical fault.
  • D40A00 An implausible right front wheel speed signal was received.

De bestuurder van de Mercedes merkt op dat de auto niet uit de P-stand wil. De transmissie staat geblokkeerd.

In de TCU is een groot scala aan foutcodes te vinden. Bij deze foutcodes viel ons het volgende op: de kilometer stand in de freeze frame data (opgeslagen data tijdens detecteren van de foutcode) zijn allemaal gelijk aan elkaar. Dit houdt in dat alle foutcodes op nagenoeg hetzelfde moment zijn geplaatst. Tevens valt ons op dat de boven genoemde fouten allemaal elektronische foutcodes zijn, gericht op de sensoren en actuatoren van de transmissie regeleenheid. Aan de hand van deze data kunnen we de diagnose al heel erg gaan toespitsen op een mogelijk defecte transmissie regeleenheid. Let wel op, hiermee is niet uitgesloten dat een ander onderdeel de boosdoener is.

Voor het vervangen van deze transmissie regeleenheid moet er rekening gehouden worden met het software laden en het aanmelden van de componenten beveiliging. De transmissie regeleenheid dient gekoppeld te worden aan de wegrij beveiliging van de Mercedes. Als deze stap overgeslagen wordt is de kans groot dat de automaat niet zal functioneren of dat de auto niet start.Een gebruikte regeleenheid zit gekoppeld aan de componenten beveiliging van het oude voertuig.

Voor gerichte reparaties zoals deze is het advies om door ATR Transmissies vooraf diagnose te laten doen. Na een diagnose kunnen wij bepalen of deze reparatie de beste oplossing is voor uw transmissieprobleem.

IMG_6806


Terug naar het overzicht

Onze website maakt gebruik van cookies zodat wij de website kunnen verbeteren.Wat zijn cookies?

Melding verbergen