Winkelmand

Volkswagen Jetta DSG7 0CG 300 045 F / P0841 002113

Gepubliceerd door ATR Transmissies, op 3 juli 2020

De Volkswagen Jetta Hybrid maakt gebruikt van een variant van de DSG7 transmissie. De mechatronica van deze transmissie is gemodificeerd om de koppeling van de elektromotor te bedienen. Dit is gedaan door middel van een extra plunger die de elektromotor kan koppelen en ontkoppelen van de aandrijflijn.

Deze mechatronics van de DSG7 gaan inwendig stuk zoals wij in een vorig bericht hebben besproken (klik hier voor dat website bericht). Ook bij de Volkswagen Jetta Hybrid kan dit voorkomen. De bestuurder merkt dit doordat het hybride-systeem niet naar behoren werkt en dat er foutmeldingen in de display te zien zijn.

In het vorige bericht is te lezen dat er voor deze mechatronica mogelijk een gerichte reparatie uit te voeren is. Echter, aangezien er een extra plunger is gemonteerd bij de Jetta Hybrid mechatronica zijn deze onderdelen anders.

Om dit probleem te verhelpen hebben we een revisie oplossing ontwikkeld om deze gemodificeerde mechatronica inclusief plunger te kunnen reviseren.

Merk: VAG (Volkswagen, Skoda, Seat, Audi)
Model: Jetta hybride
Transmissie: 0CG 300 045 F

Mogelijke klachtomschrijving:

  • Klachten op functioneren hybride systeem
  • Foutmeldingen in de display

Foutcodes:

  • P0841 / 002113 Transmission fluid pressure sensor / switch 1

Uit ervaring weten wij dat deze klacht veelal is op te lossen door de mechatronic te vervangen. Het komt echter ook voor dat de koppeling ook aan vervanging toe is. Voor gerichte reparaties zoals deze is het advies om door ATR Transmissies vooraf diagnose te laten doen. Uiteraard is het ook mogelijk een losse mechatronic af te nemen. Deze hebben wij standaard op voorraad.

Herkent u een van deze, of ervaart of meerdere klacht(en), bel of mail gerust zodat we uw vragen kunnen beantwoorden.


Terug naar het overzicht

Onze website maakt gebruik van cookies zodat wij de website kunnen verbeteren.Wat zijn cookies?

Melding verbergen